March 20, 2015

Publicitatea pe radio vs. Publicitatea online. Cum îşi pot recâştiga clienţii posturile de radio

radioLumea de astăzi pare să trăiască numai pe internet, totul pare să se fi mutat acolo – inclusiv afacerile şi, deci, publicitatea. Reclamele online au câştigat în ultimii ani tot mai mult teren, în detrimentul altor canale de comunicare. Dar radiourile nu vor fi atât de uşor eliminate din peisaj. Încă există câteva argumente în sprijinul campaniilor publicitare difuzate la radio:

  • Radiourile au ţinut pasul cu vremurile; există astăzi platforme digitale foarte populare. Radioul este, încă, cel mai folosit canal de comunicare în masă din lume.
  • Este un canal care oferă cea mai mare interactivitate – emisiunile sunt live, anunţurile pot fi difuzate în timp real, ascultătorii pot să sune în direct etc.
  • Bugetul de publicitate este folosit mai eficient pe radio: costurile de producţie sunt mai mici, fără să afecteze calitatea, iar numărul de ascultători care vor auzi mesajul este mare.

  • Reclamele online pot fi ocolite mai uşor de utilizatorii care nu doresc să le vadă şi sunt iritaţi de apariţia lor. În acelaşi timp, radioul este ascultat peste tot, în maşină, la birou, acasă, dimineaţa, în timp ce te pregăteşti de o nouă zi. E puţin probabil ca cineva să îl închidă în timpul difuzării reclamelor, aşa cum facem cu acele imagini care ne irită în timpul navigării pe internet.
  • O reclamă audio, cu un jingle bine făcut, va rămâne în memoria ascultătorilor. Aşadar, chiar dacă publicitatea online e la modă, nu este neapărat şi mai eficientă.
  • Producătorii locali, firmele locale, vor prefera întotdeauna promovarea pe radio, şi anume pe staţiile locale, pentru că mesajul lor va ajunge, cu siguranţă, direct unde trebuie, la potenţialii clienţi, la cei care ar putea fi interesaţi de produsele şi serviciile lor. Staţiile locale de radio rămân, chiar şi în epoca internetului, o parte importantă a comunităţii locale şi vor putea trimite mesaje acolo unde mediul online nu reuşeşte întotdeauna – către toate categoriile de ascultători, unii dintre ei neavând acces la internet.