May 27, 2016

Personalizare şi creativitate, trenduri pentru viitorul radioului

Personalizarea şi creativitatea par să fie cele două trenduri în creştere ce vor modela viitorul radioului, este de părere James Cridland, specialist în domeniu, scriitor, consultant şi director al site-ului media.info.

Într-un interviu recent, Cridland a arătat că tot mai multe radiouri încep să îşi personalizeze serviciile, oferind clienţilor exact ceea ce aceştia îşi doresc, după o documentare prealabilă. În acest sens, posturile de radio par să urmeze exemplul dat de Pandora, platforma online care oferă ascultătorilor exact muzica pe care aceştia o preferă.

Pe de altă parte, specialistul a precizat că un post bun de radio înseamnă mai mult decât un canal cu muzică non-stop; există în Europa o mulţime de radiouri care oferă şi conţinut de calitate, online, pe lângă muzica bună. Astfel, Cridland este de părere că radoiurile trebuie să fie „inteligente” şi să caute să ofere mai mult ascultătorilor în viitor – şi nu să se rezume la transmisiunea live pe internet. În ceea ce priveşte conţinutul de calitate, podcasturile reprezintă o soluţie foarte bună, la îndemâna radiourilor.

Nu în ultimul rând, mai spune Cridland, radioul rămâne în preferinţele oamenilor pentru că le oferă experienţa interacţiunii umane – încă se face emisie live, cu DJ din studio, care interacţionează cu ascultătorii şi le ascultă preferinţele.

La finalul interviului, James Cridland a oferit şi un sfat posturilor de radio tradiţionale, care vor să reziste pe piaţă, în era modernă: să uite tot ceea ce au făcut până acum şi să ţină pasul cu noii ascultători, care „consumă” altfel radioul. Conţinutul este ceea ce îi va siferenţia de concurenţă, iar conţinutul de calitate le va asigura în continuare ascultători, în detrimentul platformelor on-demand.