February 1, 2016

Pachetul StudioQ recomandat pentru staţii de radio locale mici

StudioQ oferă fiecărei staţii de radio pachetul potrivit de aplicaţii, în funcţie de nevoi şi de mărime. Astfel, pentru staţiile locale, recomandăm pachetul Emisie – Productie – DR – Comercials Manager, care permite operarea simultană de pe trei staţii de lucru, acoperind toate funcţiunile unei staţii de radio mici.

Read more
January 21, 2016

Raportarea drepturilor de autor conform legislaţiei române integrată nativ în StudioQ

O măsură obligatorie din punct de vedere legal, raportarea drepturilor de autor conform legislaţiei din România poate fi făcută doar cu două click-uri, cu ajutorul StudioQ. Modulul de raportare StudioQ permite exportul direct din baza de date a softului de emisie, a playlistului difuzat în formatul solicitat de: UPFR, UCMR, CREDIDAM. Raportul poate fi exportat în […]

Read more
January 15, 2016

Cum funcţionează publicitatea prin podcasturi?

Printre planurile şi obiectivele noastre din acest an, la loc de frunte se află lansarea aplicaţiei care le va permite radiourilor să creeze şi să urce direct pe site-urilor lor podcasturi. Iar pentru a beneficia la maxim de această nouă facilitate, recomandarea noastră este ca radiourile să vândă inclusiv publicitate prin podcasturi – o abordare […]

Read more
January 8, 2016

De ce ascultătorii preferă radioul şi nu aplicaţiile de streaming

Specialiştii din industria radio nu se sperie de „avalanşa” de aplicaţii şi servicii de streaming muzical, ba dimpotrivă. Unii se declară convinşi că radiourile au numai de câştigat din această competiţie. Atuul principal al radioului, spun optimiştii, este faptul că ascultătorilor le place să descopere piese noi – spre deosebire de cazul în care ascultă […]

Read more
December 18, 2015

StudioQ: o cronică a anului 2015

Anul 2015 a însemnat pentru noi 18 ani de activitate în automatizarea staţiilor şi reţelelor de radio, cu clienţi vechi de mai bine de 12 ani, dar şi clienţi noi care utilizează aplicaţiile StudioQ în mai bine de jumătate din staţiile de radio din România. An de an am lucrat la dezvoltarea produselor de radio […]

Read more
November 27, 2015

Cum pot supravieţui radiourile locale?

Radioul „trăieşte” în multe forme, în zilele noastre. Există încă acele aparate clasice, există şi posturi care transmit prin satelit, iar acum „lupta” pare să se fi mutat pe internet – între posturile vechi, ce transmit prin stream, şi platformele care livrează conţinut audio on-demand. Unde îşi mai au locul, în acest peisaj, radiourile locale? […]

Read more
November 19, 2015

StudioQ automatizează reţeaua DIGI FM

Compania RCS&RDS a lansat pe 11 noiembrie reţeaua informativă DIGI Fm, care înlocuieşte InfoPro, după ce aceasta a preluat toate radiourile deţinute de CME (Central European Media Enterprises), respectiv Pro FM, Info Pro, Pro Clasic, Music FM şi Dance FM. După o lungă colaborare cu ProFm, reţea care a intrat şi ea în portofoliul RCS&RDS, […]

Read more
November 13, 2015

Ce mai înseamnă „magia” radioului în zilele noastre? Există încă o „super-putere” secretă

Vorbeam în articolele precedente despre creşterea constantă a publicului pentru conţinut on-demand şi despre creşterea numărului de abonaţi la serviciile online care oferă playlisturi gata făcute, în funcţie de gusturile utilizatorului. Principalul avantaj al acestor servicii este faptul că „serveşte” exact melodia pe care o doreşte abonatul, atunci când acesta o cere. Dar, spun unii […]

Read more
November 6, 2015

Ar plăti românii pentru conţinut radio „on demand”?

Serviciile „on demand”, atât în televiziune, cât şi în radio, au cunoscut o dezvoltare rapidă şi solidă în ultimul an. Este vorba despre acel conţinut plătit de utilizatori, care devin abonaţi ai unor platforme online. Cu alte cuvinte, oamenii preferă, în ultimul timp, să plătească pentru conţinut de calitate, pentru ceea ce îi interesează, decât […]

Read more
October 23, 2015

Cum arată audienţa ideală: O rază mai mare de acoperire sau ascultători mai implicaţi?

Unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vine vorba despre marketing în radio este audienţa – publicul, ascultătorii, cei care urmăresc programele postului şi oferă feedback. Audienţa este reprezentată atât de oamenii care ascultă radioul, dar şi de cei care ar trebui să-l asculte, adică cei care încă nu au descoperit respectivul post, cu […]

Read more
October 19, 2015

Publicitatea pe radio online: audio sau afişaj?

Publicitatea pe dispozitivele digitale a crescut exponenţial în ultimele 12 luni, iar specialiştii se aşteaptă ca acest trend ascendent să se menţină. Cea mai spectaculoasă creştere a avut loc în publicitatea afişată pe telefoanele mobile. În Marea Britanie, companiile au cheltuit mai mult pe reclamele afişate pe mobile, decât pe publicitatea radio şi cea din […]

Read more