March 2, 2016

Cum va arăta viitorul radioului? Tendinţe şi previziuni

GettyImagesCum va arăta viitorul radioului? Această întrebare îi preocupă destul de mult pe cei din domeniu, iar specialiştii încearcă să contureze răspunsuri. Tendinţele arată că posturile de radio nu vor dispărea, nici radioul ca fenomen, însă trebuie să se adapteze vremurilor moderne.

Iată patru idei, enunţate într-un studiu publicat pe site-ul PricewaterhouseCoopers

Publicitatea va genera creşterea veniturilor posturilor de radio. Încrederea companiilor în publicitate a început să crească din nou, după depăşirea crizei economice, astfel că este de aşteptat ca veniturile din publicitate să crească, pe segmentul radio. Având în vedere că taxele pentru radiourile publice contribuie tot mai puţin la veniturile acestora, publicitatea va fi sursa principală pentru bugetul posturilor, la nivel global.

Gadgeturile mereu conectate la internet vin şi ele în ajutorul posturilor de radio. Până în 2019, conexiunile de pe smartphone vor creşte la 3,85 miliarde, apreciază specialiştii, faţă de 1,92 miliarde, în 2014. Aceste dispozitive vor oferi utilizatorilor posibilitatea să asculte mai des radio în timp ce se află în mişcare, fiind mereu la îndemână.

În acelaşi timp, platformele de radio digitale vor fi preferate de utilizatori, pe dispozitivele mobile. Numai unele posturi de radio au şi variante digitale; însă ascultătorii asta caută, tot mai mult: ceva de ascultat pe dispozitivele mobile, ceva care să le ofere acces la streaming-uri audio, ca alternativă la radiourile clasice. Aşadar, posturile de radio trebuie să se asigure că pot oferi astfel de alternative, răspunzând nevoilor utilizatorilor.

Evoluţia „consumului” de radio în maşină este, de asemenea, un subiect de interes pentru posturile de radio. Cu toate că radioul tradiţional încă se află pe primul loc în acest domeniu, bordurile interactive sunt tot mai prezente în noile maşini. Deocamdată, aproximativ 8% dintre şoferii americani au astfel de facilităţi; însă este de aşteptat ca numărul lor să crească, în toată lumea, astfel că radiourile mai au puţin timp la dispoziţie ca să se adapteze şi acestei noi tendinţe.