October 15, 2014

Cum schimbă tehnologia mobilă publicitatea radio?

shureiphone-sgEvoluţia tehnologiei împreună cu dezvoltarea internetului au revoluţionat toate aspectele publicităţii, indiferent dacă vorbim de cea de televiziune sau de radio. Apariţia social media şi capacităţile interactive ale smartphone-urilor au dus în cele din urmă la o redirecţionare a atenţiei din partea marketerilor spre publicitatea în aplicaţiile de mobil, care, conform unui studiu din 2014, a depăşit-o pe cea clasică în materie de buget alocat.

„Inovaţie” este cuvântul de ordine atunci când vine vorba despre adaptarea staţiilor de radio la noile trenduri, fie că e vorba de social media, de digitalizarea radioului sau chiar de oferirea unei aplicaţii de mobil prin care staţia să poată fi recepţionată oricând şi de oriunde.

Dar oare este de ajuns pentru un radio să aibă doar o aplicaţie care să ofere doar stream într-o lume în care utilizatorul îşi doreşte interactivitate?

Majoritatea consumatorilor sunt obişnuiţi să interacţioneze; fie că este vorba de o postare pe o reţea socială în timp ce vizionează un film, scanarea unui cod QR într-o revistă sau un click pe un anunţ digital în timp ce citesc un blog, ei îşi doresc mai mult.

Funcţionalităţi precum informaţii despre piese şi artist, comunicarea cu Dj-ul, intrarea în concursuri, publicitatea interactivă sau accesarea de oferte locale, pot spori angajamentul ascultătorilor şi în acelaşi timp să ofere informaţii valoroase despre aceştia atât pentru staţiile de radio cât şi pentru agenţiile de publicitate, care doresc promovarea în cadrul aplicaţiei.

Radiourile pot oferi o experienţă unică ascultătorilor prin tehnologia mobilă Interactive.net – fie că este un cântec, un concurs sau o reclamă- ei pot să comunice şi să interacţioneze imediat de pe dispozitivul lor mobil. Acest lucru ajutând la crearea unei relaţii între posturile de radio şi ascultătorilor lor, dar aşa cum am mai precizat, poate fi un tool perfect de măsurare a performanţei campaniilor publicitare, angeţiile putând valoriza răspunsurile ascultătorilor, datorită interacţiunii acestora.

Impresiile, număr de ascultători sau clasamente, nu sunt singuri metrici pe care agenţiile de publicitate le caută în aceste zile. Clienţii vor să vadă rata de click, descărcări sau achiziţii, iar afişarea publicităţii în aplicaţii cu posibilitatea de a click şi a trece în site-ul produsului sau a serviciului, este cheia pentru creşterea vânzărilor din publicitate a staţiilor de radio.

Mai mult, notificările în aplicaţia mobilă, fie că este vorba de o atenţionare radar sau meteo, poate ajuta postul de radio să ajungă în mod proactiv la ascultător.

Atât pentru ascultători cât şi pentru agenţiile de publicitate care doresc promovare, este absolut esenţială un nou canal de comunicare care să înglobeze atât interactivitate, informare şi bineînţeles muzică.

Citeşte mai multe despre Interactive.net şi publicitatea interactivă prin LinkAD!