May 6, 2016

Cum să îţi promovezi un radio online

Numărul posturilor de radio care emit online a crescut enorm în ultimii ani, astfel că este necesar să îţi stabileşti o strategie bună pentru promovarea postului tău, pe această piaţă extinsă. Iată câteva sfaturi de la specialişti:

Alege-ţi „ţinta”

Publicul este numeros, milioane de oameni ascultă zilnic radiouri online. Pentru a-ţi asigura publicul, trebuie să îl menţii mulţumit, să îi oferi programele potrivite, muzica preferată; să îţi construieşti programul în funcţie de specificul publicului pe care îl urmăreşti.

Alege numele potrivit

Numele poate face diferenţa între succes şi eşec. Trebuie să fie unic, simpatic, să aibă un impact pozitiv asupra audienţei, să le sugereze clar oamenilor cu ce fel de radio au de-a face. O idee bună ar fi ca numele să reflecte genul muzicii pe care postul o difuzează sau specificul programelor.

Pune la bătaie un buget

Asta dacă nu vrei să rămâi printre acele mii de posturi online care au maxim 10 ascultători. Dacă vrei să creşti popularitatea postului de radio, investeşte în promovare, alocă un buget minim în acest scop.

Fii profesionist

Există mii de radiouri care difuzează muzică bună, dar nu au o imagine profesionistă. Aceasta se obţine cu ajutorul layout-ului de pe site, al imaginilor, al design-ului – toate aceste detalii fac diferenţa. Aşadar, ar fi o idee bună să investeşti şi într-o firmă care îţi poate construi un brand profesionist.

Fii consecvent

Difuzează muzică bună, fără întreruperi în anumite intervale orare. În caz contrar, vei pierde ascultători – care nu vor mai fi dispuşi să se întoarcă la postul tău de radio, dacă o dată l-au găsit „mut”.

Rămâi în legătură cu ascultătorii

Aceştia vor să interacţioneze, să afle cine se află în spatele microfonului – fă-le pe plac, oferă-le posibilitatea să ia legătura cu radioul!

Angajează DJ şi voci bune

Angajează profesionişti, dacă doreşti să obţii un post de radio profesionist şi o reputaţie bună. Convinge personalităţile din zona radio să îţi permită difuzarea podcast-urilor lor prin canalul tău.

Promovează-te în „viaţa reală”

Afişează-te la evenimente şi promovează-ţi postul de radio în viaţa reală, prin orice canal disponibil.

Foloseşte-ţi creativitatea

Nimic nu promovează mai bine un radio decât creativitatea – forumuri, petreceri locale, evenimente culturale, poţi folosi orice prilej pentru a-ţi promova radioul, apelând la creativitate!