January 15, 2016

Cum funcţionează publicitatea prin podcasturi?

PodcastPrintre planurile şi obiectivele noastre din acest an, la loc de frunte se află lansarea aplicaţiei care le va permite radiourilor să creeze şi să urce direct pe site-urilor lor podcasturi. Iar pentru a beneficia la maxim de această nouă facilitate, recomandarea noastră este ca radiourile să vândă inclusiv publicitate prin podcasturi – o abordare nouă şi eficientă, urmată deja cu succes în alte ţări.

Cum se poate face publicitate prin podcasturi? Mesajele publicitare pot fi inserate în fişierul audio pe care ascultătorii le descarcă – pot fi introduse la începutul podcast-ului sau în mijlocul acestuia, sau poate fi „strecurate” ca încheiere, sub formă de „call-to-action” venit de la realizatorul emisiunii (prin care acesta îşi îndeamnă ascultătorii să profite de o anumită promoţie, de la o anumită firmă, de exemplu).

Companiile nu au decât de câştigat dacă se asociază cu posturi influente şi vizibile în spaţiul public, cei care produc podcasturi de calitate, urmărite şi descărcate de cât mai mulţi utilizatori. De asemenea, rezultatele unei campanii publicitare prin podcasturi pot fi mai uşor cuantificate şi urmărite, astfel că cel care plăteşte publicitatea poate să ştie exact cât de eficientă este aceasta.