March 18, 2016

Broadcasting vs Podcasting

podcastsBloggerii moderni nu se mai limitează la articole scrise, astfel că vedem „înflorind” două trenduri: broadcasting şi podcasting. Prima dintre ele se referă la sesiuni live cu cei care urmăresc blogul. Adică bloggerul îşi anunţă din timp fanii că va face un broadcasting la o dată şi oră stabilită, iar aceştia vor avea grijă să fie „pe poziţii” şi să îl asculte.

Cea de-a doua e ceva mai flexibilă: e vorba despre sesiuni audio pre-înregistrate, care pot fi ascultate în orice moment. Podcasturile sunt foarte populare, iar personalităţile radio şi bloggerii apelează la ele pentru a rămâne în atenţia fanilor, punându-se astfel în orice moment la dispoziţia lor.

Care variantă este mai bună? Fiecare are avantajele sale, în această epocă modernă, în care comunicarea se poate face atât de uşor, pe atâtea căi.

Sesiunile live, sau broadcastingul, îţi poate fideliza ascultătorii, în sensul că poate crea tabieturi, aceştia îşi vor forma obiceiul de a te asculta la ora stabilită – aşa cum, pe vremuri, familiile se adunau în jurul radioului, să asculte emisiunea preferată. De asemenea, este o experienţă fantastică, să te afli în direct cu cei care te ascultă şi care îţi pot da mesaje, în timp real. De aici vine şi flexibilitatea în alegerea subiectelor – poţi msă începi prin a vorbi despre ceva, apoi ascultătorii intervin şi schimbă subiectul, totul fiind dinamic şi interesant. Partea proastă este că acest tip de comunicare îţi dezvăluie uşor şi defectele – e foarte probabil să te bâlbâi sau să spui ceva greşit, care nu mai poate fi şters.

Podcasturile, pe de altă parte, nu au aceste probleme. Ele pot fi înregistrate fără greşeli şi accesate ori de câte ori doresc fanii. Este simplu de înregistrat şi mai uşor de distribuit – pentru că ascultătorii nu trebuie să fie „pe frecvenţă” într-un anume moment, ci vor asculta atunci când au timp şi chef. Aşadar, putem spune că avantajul principal al podcasturilor este flexibilitatea. Următorul avantaj este creativitatea – nu eşti constrâns de emoţia live-ului, aşadar poţi să gândeşti cu atenţie conţinutul, apoi să îl editezi după cum doreşti. Însă minusul, în această situaţie, este lipsa de interactivitate, pe care o poţi avea în timpul unei sesiuni live. Da, te ascultă probabil mai mulţi oameni, dar nu pot interveni, ci ascultă pasiv.