1. Marketing bazat pe date specifice despre audienţă
Acesta este scopul principal şi în 2016: de a folosi în mod eficient datele despre audienţă, pentru ca mesajul publicitar să ajungă exact acolo unde este nevoie de el. Prin urmare, treaba agenţiilor va fi să ofere mai multe date despre public, mai specifice, pentru ca reclamele să fie „croite” perfect pentru cei cărora li se adresează.
2. Marketing automatizat şi programarea publicităţii
Agenţiile şi clienţii lor cer tot mai des tehnologii noi pentru automatizare şi programare şi în domeniul publicităţii. În industria radio, aceste tehnologii ar aduce mai multă eficienţă în planificare şi optimizare, dar şi mai multă încredere din partea celor care cumpără publicitate.
3. Marketing mobil
Acest an este hotărâtor pentru maturizarea marketingului pe dispozitivele mobile, spun specialiştii. Tot mai multe branduri internaţionale au înţeles asta şi încearcă să îşi găsească clienţii în acest mod. Iar agenţiile de publicitate testează anunţurile pe mobil şi caută formatul perfect pentru ecranele mici.
4. Planificare şi măsurare dintr-o singură sursă – fără a plăti de două ori pentru acelaşi reach
Platformele diferite de comunicare fragmentează şi audienţa, iar clienţii agenţiilor de publicitate vor să fie siguri că nu plătesc de două ori pentru acelaşi public. Prin urmare, există o provocare pentru „publicitari”, de a dezvolta noi metode pentru măsurarea audienţei.
5. Conectarea dispozitivelor de acasă cu cele din maşină
Maşina rămâne mediul principal în care se ascultă radioul FM/AM, însă deja există un trend de dezvoltare a radioului digital în afara acesteia – tot mai multe aplicaţii duc radioul în casă, prin dispozitivele moderne.
6. Parteneri şi soluţii noi pentru marketingul radio
În 2016, echipele de marketing au început să apeleze la tot mai multe tehnologii pentru a se asigura de interacţiunea clienţilor cu mediile şi tipurile diverse de campanii. Mediul audio a devenit tot mai important, fiind inclus în planurile de dezvoltare atât pe software, cât şi pe advertising.
7. Strategii de marketing audio
Agenţiile de publicitate încep să îşi îndrepte mai mult atenţia spre mediul audio, descoperind că este o platformă de promovare eficientă şi sofisticată, cu unele caracteristici unice şi cu abilitatea de a ajunge acolo unde alte platforme nu reuşesc să ajungă.
(Sursa: www.egtaradioday.com)